Too Good To Go verwerft B-corp accreditatie en herbevestigt daarmee haar impactvolle positie in de strijd tegen voedselverspilling!

a month ago

Too Good To Go, Europa’s grootste applicatie die strijdt tegen voedselverspilling, maakt vanaf nu deel uit van een groeiende groep bedrijven die hun bedrijfsmodel helemaal opnieuw uitvinden door de focus te leggen op de mens en de planeet, in plaats van op winst. 

Gent, dinsdag 14 januari 2020 - Too Good To Go, de app tegen voedselverspilling, verkrijgt de B-corp accreditatie na slechts 4 jaar sinds hun opstart in Denemarken.

Om de B-lab accreditatie te ontvangen moet een bedrijf voldoen aan strenge normen in hun beleid van bestuur, werknemers, de gemeenschap, het milieu en klanten. Een bedrijf als Too Good To Go moet laten zien dat het zich inzet om doelstellingen te behalen die verder gaan dan enkel het genereren van winst.

Too Good To Go vervoegt iconische bedrijven zoals Patagonia, Ben & Jerry’s, Natura, Alessi,…. Ook startende ondernemingen maken deel van van de groeiende groep B--corporations : Fairphone, Triodos, chango.org en Kickstarter om er enkele te noemen. Momenteel zijn er 500 gecertificeerde B-corporations in Europa, en meer dan 2600 in de hele wereld!

“Vorig jaar heeft de Business Roundtable, bestaande uit bijna 200 CEO's van de grootste bedrijven in Amerika, zijn decennialange verantwoordelijkheidsverklaring opnieuw gedefinieerd. We moeten erkennen dat het primaire doel van zakendoen meer moet zijn dan het leveren van aandeelhouderswaarde; iets waar we altijd op moeten letten", aldus Mette Lykke, CEO van Too Good To Go.

“Het label van B Corp is een krachtig statement om onze gebruikers, partners en medewerkers te laten zien wat voor soort bedrijf we zijn - een bedrijf met een maatschappelijke missie.” door wie?

“Het proces heeft ons ertoe aangezet te investeren in een aantal initiatieven: van de implementatie van een concreet beleid over hoe we recyclen tot onze beslissing om een programma voor werknemersaandeelhouderschap op te zetten. De criteria van B Corp zijn zo geformuleerd dat ze ons nog meer inspireren bij het werken met mensen en voor de planeet.”

Too Good To Go heeft nu zijn wettelijke bedrijfsvisie geüpdatet om meer in lijn te staan met de richtlijnen van B-corp.

“Too Good To Go verwelkomen in de B-corp familie is een hele eer”, vertelt de CEO van B-Lab Nathan Gilbert. “Hun inzet om hun bedrijfsmodel anders te sturen zal anderen inspireren om het idee te verspreiden dat we zakelijk succes kunnen herdefiniëren door aan mensen en de planeet waarde te hechten, in plaats van enkel aan winst.”

Over Too Good To Go

Opgericht in Denemarken in 2016 en gelanceerd in België op 1 maart 2018, stelt de app van Too Good To Go iedereen in staat om de strijd tegen voedselverspilling aan te gaan door handelaren en consumenten te verbinden met elkaar via het platform.

Too Good To Go is de grootste community in Europa die de strijd tegen voedselverspilling actief aangaat. Meer dan 29.000 partners en 14 miljoen consumenten verspreid over 14 landen (Denemarken, Frankrijk, België, Spanje, Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Zwitserland, Italië, Nederland, Polen, Oostenrijk, Portugal en Noorwegen). Samen hebben ze al meer dan 20 miljoen maaltijden van de vuilnisbak gered. Jonas Mallisse, een sociaal ondernemer uit het Gentse bracht Too Good To Go naar België en vindt voedselverspilling het meest gênante probleem ter wereld.

In januari 2020 werd het bedrijf officieel een gecertificeerde B Corp. en sloot het zich aan bij meer dan 2.600 sociaal- en milieuverantwoorde organisaties. Samen willen zij een positieve, actiegerichte verandering in de richting van een nieuwe bedrijfsaanpak bevorderen.

Iedereen inspireren en engageren in de strijd tegen voedselverspilling is de missie van Too Good To Go. Dit vertaalt zich in het oprichten van een wereldwijde beweging om voedselverspilling onder de aandacht te brengen. Too Good To Go zet in op 4 pijlers : gezinnen, bedrijven, educatie en politiek.

Perscontact: Sam Ampoorter - +324/85.48.28.66 - [email protected]

Over B-Lab

B Lab Europe is een non-profit organisatie die in 2014 werd opgericht om een groeiende gemeenschap van Europese bedrijven te ondersteunen in het uitdragen van hun sociale missie. B Lab evalueert de prestaties van bedrijven op zowel sociaal -en milieuvlak en zorgt ervoor dat ze aan strenge normen voldoen. B Corp verbindt een wereldwijd netwerk van sociaal- en milieuverantwoorde bedrijven en bevordert een positieve, actiegerichte verandering in het bedrijfsleven.

Meer weten? Klik hier.