kiezen en bestellen

Antwoorden op vragen over het soort eten, speciale diëten, verpakkingen, annuleren van bestellingen, ontvangstbevestigingen en foutgelopen bestellingen.

Wanneer worden de porties door de handelaars op de app gezet?

Porties voor de volgende dag kunnen gereserveerd worden van zodra de ophaaltijd van de huidige dag is afgelopen. Doorheen de dag kan de handelaar porties toevoegen of verwijderen, afhankelijk van de hoeveelheid verspilling van die dag.

Vanaf wanneer kan ik een portie reserveren?

Porties voor de volgende dag kunnen gereserveerd worden van zodra de ophaaltijd van de huidige dag is afgelopen.

Wat kan ik kopen in de app?

Je kan allerlei lekkers kopen in de app, van broodjes tot sushi, of van salades tot cupcakes. Ook warme gerechten die over zijn aan het einde van de dag kan je ophalen rond sluitingstijd.

Kan ik de inhoud van mijn portie kiezen?

Tenzij de handelaar het expliciet in de beschrijving vermeldt, niet nee. Je krijgt dus mee wat er voor die dag overblijft. Altijd een leuke verrassing!

Hoe weet ik wat ik bestel bij Too Good To Go?

Too Good To Go is een app die handelaren de kans geeft om het lekkere eten dat ze overdag niet verkocht hebben, toch nog aan de man te brengen in plaats van het in de vuilnisbak te gooien. Aangezien een handelaar niet precies weet wat hij aan het einde van de dag over heeft, kan hij ook niet zeggen wat er precies in je portie zal zitten. Het zal dus altijd een leuke verrassing zijn! Wat betekent dit voor jou? Jij kan aan een derde van de originele winkelprijs een maaltijd van een enkele reis naar de vuilbak redden!

Ik volg een speciaal dieet (glütenvrij, veganistisch, …). Kan ik hierop filteren?

Je mag in de toekomst zeker een filter verwachten voor vegetarische en veganistische maaltijden. Er zijn wel reeds een heleboel zaken die uitsluitend vegetarisch eten aanbieden. Je vindt dit terug in de beschrijving van de zaak!

Waarom moet ik mijn eigen verpakking meenemen?

Too Good To Go strijdt niet alleen tegen voedselverspilling, maar tegen verspilling in het algemeen. We benadrukken dus dat je je eigen tas, zak of bewaardoos meeneemt. Sommige handelaars verkopen enkel voorverpakt eten, hier zal heb je dus geen eigen verpakking nodig hebben.

Hoe annuleer ik een bestelling?

Je kan tot 3 uur voor de start van de ophaaltijd je bestelling annuleren. We maken je geannuleerde portie dan opnieuw beschikbaar voor andere gebruikers. Het geld krijg je uiteraard teruggestort.

Ik heb geen bevestiging van mijn bestelling ontvangen?

Vooraleer je ons contacteert via [email protected] kijk zeker in de ‘spam’ folder van je mail.

Ik heb een bevestiging ontvangen, maar vind de bon niet in mijn app.

Soms gaat een bestelling niet door omdat er een verbindingsprobleem is opgetreden tijdens het betalen. Je moet je bestelling dan opnieuw plaatsen. Ben je niet helemaal zeker wat er gebeurt is? Contacteer ons gerust via [email protected]

Wat moet ik doen bij een succesvolle betaling, maar mislukte reservering?

Een foutje kan gebeuren. We geven automatisch aan je bank de opdracht om het geld terug te storten. Hoe lang dit duurt is afhankelijk van je bank. Reken op 3 tot 5 dagen.